Jag vägrar att inse, du sviker mig alltid. Jag gräver min grav för dig

Har tänkt på en sak, när vi ändå är inne på det här med familjemedlemmar.
Min pappa.
Padre.
Fader Abraham.
Han är crazy när han ser på hockey.
Galen.
Svär.
Skriker.
Ber spelare dra åt värmen.

Och min fundering är, skulle han låta likadant om han satt där i soffan helt ensam?
Han, lite popcorn och ingen annan.
För ingen tar ju någon notis honom nu ändå?
Skulle han ändå sitta där och kommentera?
Säga helt onödiga saker som "så missar han pucken", fastän alla i rummet kan se det själv.
Kalla spelare för "jävla blöja"?
Slänga ur sig lösa frågor om ifall domaren aldrig någonsin spelat hockey själv, som ingen orkar svara på.
Säga "titta på Ritchie!", fastän ingen bryr sig om att titta.

Skulle han vara tyst om han var själv?
Eller skulle han sitta där som en schitzofren tokas och fråga saker och ge uppmaningar till popcornskålen?



Kommentarer
Postat av: Hannah

mengud, det har jag också alltid undrat. Jaa.. alltså om min egen pappa!

2011-01-27 @ 22:35:14
URL: http://hannahnorbeerg.blogg.se/

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0