Vill inte genera henne, men jag hoppas att han tar hand om henne väl

På köksbänken hemma hos oss så låg det en så gott som full, öppnad påse med konstiga nötter.
Aldrig sett märket.
Aldrig sett nötterna.
Men, den var ju liksom öppnad, så någon hade ju smaskat på dem,
så jag tog en.
Smakade konstigt.
Tog upp en till.
Såg ut som en jordnöt med lite konstigt rött skinn.
Åt den med.
Smakade fortfarande riktigt konstigt.
Inte sådär salt och gott som nötter brukar göra,
utan mer... jord.
Så, jag tog upp påsen och tog en näve och stoppade in samtidigt.
Tänkte att det kanske skulle ge bättre smak om man åt många på samma gång liksom.
Men nej, ingen skillnad.
Helvete vilka konstiga nötter.
Varför har vi köpt såna?

Av en slump råkade sjag sedan se etiketten på framsidan
"Råvara för trädgårdens fåglar"

Kommentarer

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0