Cause I'm a hard-working woman

Det är helt sjukt egentligen,
att jag får gå och rösta idag.

Jag, som inte ens kan starta torktumlaren.
Som inte ens vågar ta i en ostskiva.
Som aldrig ens har vågat smakat rå tomat.
Som aldrig städar sitt eget rum.
Som inte har lärt sig att dricka öl än.
Som inte kan betala grejer via internet.
Som inte kan äta kalla röror och såser,
som a l l a vuxna gillar.
Och som äter glass till middag när jag är ensam hemma.

Tänk att jag ska rösta.
Att jag får rösta.
Det är helt galet.
Vad är det för fel?

Kommentarer
Postat av: ewe

en fråga; hur kan man inte våga ta i en ostskiva? ^o)

2010-09-19 @ 20:58:03
URL: http://ewep.blogg.se/
Postat av: Moster

Det ger framtidstro =) Kram

2010-09-19 @ 23:03:24

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0