Snart blir det fredagsmyyyys

Jag hamnade just framför en blogg som handlade om gourmetmat och specialiteter i köket.
Och jag insåg just att jag aldrig kommer bli någon sån där gormetmänniska som bjuder på chilimarinerade snigelskal och friterade grodlår.
 För, jag fattar verkligen inte grejen med sån där gourmetmat.
För det första så ser maten inte ens god ut.
Och storleken på portionerna ser ut att vara hämtad ifrån Du är vad du äter.
Sen känns hela upplägget så galet stelt.

Att sitta och försöka pillra i sig dessa små delikatesser när man är vrålhungrig och helst av allt skulle vilja kasta i sig en kebabtallrik skulle kännas som ett slag i ansiktet.
Ett hån emot matkulturen.

Kommentarer
Postat av: emelie

hej. fan vilken skön blogg du har. den kommer jag att besöka ofta. du skriver roligt. :)

2009-08-22 @ 11:02:08
URL: http://ilemme.blogg.se/
Postat av: evie

Fin blogg :) kolla min

2009-08-22 @ 13:20:40
URL: http://evvosoet.blogg.se/

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0