Boltjärn, bärs och rakade brudar

och ja, som ni säkert redan har räknat ut var det inte jag som kom på den fyndiga rubriken till det här blogginlägget utan det var min (inte alltför klyftiga) kusin Kristoffer.
Nu är jag iallafall här, i Boltjärn. För er om inte är så insatta så är det här stället vi kallar 'stugan'. Jag skulle gladeligen säga att det är en pytteliten stuga precis vid havet och att vi har en liten båt som står och guppar vid våran privata brygga i det 25gradiga vattnet. Tyvärr är det inte så, utan det är ett gammalt hus i en gammal by och det enda vattnet som är nära är en älv där det är strömt och svinkallt, men ändå. Det är Boltjärn och det är tamejtusan riktigt charmigt och fint här :) Man behöver inte bry sig det minsta om någonting och det är så skönt så. Såhär ska jag bo när jag blir en gammal skruttig tant. Mitt på landet bland åkrar, höbalar och hästbajs. Då ska jag sitta här med mina löständer och dricka mjölk och lösa korsord och titta på alla humlor och blommor och allt vad gamlingar tycker om.. Jag kommer sannerligen dö som en fridfull kvinna!
Iallafall så har jag varit här sen igår kväll. Resten av familjen och katten for upp i fredags men jag kände att det nog skulle bli för mycket av det lugna och fridfulla om jag var här i en hel vecka. Det finns liksom inte så mycket att sysselsätta sig med här.. Iförsig har Kristoffer AKA rubrikmakarn tagit hit sin fiddy så den har gått rätt friskt idag (och de övriga dagarna skulle jag tro). Jag har inte lyckats ramla något ännu, men vänta bara, veckan är lång!

That's it folks!

Kommentarer

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0