Maybe in magazines, but you'll still be my star

Jag sitter i vardagsrummet.
För er som inte vet det så ligger det i direkt anslutning till hallen i vårt hus.
Det är inte ens en dörr mellan rummen, utan bara en stor bågformad öppning.
Japp, där sitter jag.
Nöjd med livet.
Och i hallen står min väska.
Med en handduk i.
Sen kommer mamma hem.
Säger inte ett enda ord om väskan.
Eller handduken.
Efter någon halvtimme säger hon, med stolthet i rösten, som om det vore någon satans bravad:
- Ja, nu har jag lagt din väska med en blöt handduk i under skrivbordet i datarummet.
- Ursäkta?
Inget svar.
- Men va? Varför gjorde du det?
- För att den har legat där sen igår.
- Jaha? Men jag sitter tre meter därifrån, kan du inte bara säga till mig?
- Nej.

Alltså, ibland undrar jag verkligen.
Är det så otroligt roande att visa att man har makt?
Att man minsann kan göra som man vill i sitt eget hus?
Och, om det nu är det, fanns det då ingenting häftigare att hitta på än att lägga in min handduk under skrivbordet?

Kommentarer

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0