Cry me a river

För att inte hänga ut någon människa så väljer jag att kalla de inblandade personerna här för A, B, C och D.

A ringer mig på fredagkväll. Eftersom att jag vet vad det gäller väljer jag att inte svara. Elakt och omoget, jag vet, men jag har verkligen så svårt att säga nej.

En halvtimme senare skickar B ett sms till Mikael och frågar om han är med mig. Eftersom att han är det så ringer B upp. Och jag pratar.
-Hej, du ska spela imorgon.
-Va? Nej, det ska jag väl inte?
-Jo, A sa det.
-Va? Men, jaha. Va? Nej, det kan jag inte göra.
-Jopp. Och om du inte vill så kan du ringa till A eller C.
Sagt och gjort, jag ringer till C.
-Hej, jag vill inte spela imorgon.
-Joho då.
-Nej. Jag känner verkligen inte för det.
-Det är bara att kugga upp!
-Snälla, jag vill verkligen inte. Jag har inte tränat på länge och dessutom har jag ju slutat?
-Men vänta, A vill prata med dig.
Jag får panik över att ingen lyssnar.
-Men nej, jag orkar inte. Jag vill ju i..
-Tjena! Match imorgon.
-Eum. Alltså nej, jag tror inte det. Jag känner mig verkligen inte sugen.
-Har det att göra med att du inte har tränat?
-Ja.. Nej... Jag vet inte. Bland annat kanske.
-Aa, okej. Men då vet jag. Vill du sitta på bänken då? (Överlycklig ton)
Jag suckar.
Jag dör.
Och önskar att jag kunnat bli förbannad.
-Alltså, jag känner mig inte så sugen på det heller...
-Nä okej.

Yes. Inget mer tjat.
Trodde jag.
På lördagmorgon ringer D.
-Hej! Jag hörde att du inte ville spela för att du trodde att man måste ha tränat?
Jag vill skrika.
NEJ. DET. ÄR. INTE. DÄRFÖR. JAG. VILL. BARA. INTE.
INGET. SUG. VILL. EJ!
Men, som den totalmes jag är, säger jag istället:
-Ja, jo. Eller nja.
-Men vi vill verkligen att du kommer.
-Aa fast jag vill nog inte.
-För vi har ju satt upp dig på laguppställningen. Från start liksom.
-Från start? Va? Jaha..
-Kommer du eller?
-Njae, alltså jag har egentligen saker inplanerade.
-Aa okej. Men det är ju 1,5 timme till matchstart så du kan väl fundera en stund och sedan höra av dig?
-Ja, jo. Det blir bra.

Innan jag hinner ringa upp igen så ringer C.
-Tjena, hur gör du?
Jag tar tre djupa andetag och tar mod till mig.
-Jag vill inte spela.
-Inte?
-Nej.
-Men vi har ju satt upp dig på laguppställningen?
-Jag har ju sagt nej?!
-Aa okej. Men vilken tid kommer du då?

Exakt VAD är det som är så svårt att tyda?
Vad?
Svar kan lämnas via post eller facebook.
Vinnande svar får en plats i startelvan säsongen ut.
-.-

Kommentarer
Postat av: Susanne P

Män är från Venus och kvinnor från Mars!

Vi kommer från olika planeter. Talar olika språk.

Bra att du stod på dej!!!!!

"Man ska stå på sig annars står någon annan på dej..."

Go girl!!!!!

Kram du starka tjej!

2010-09-11 @ 17:45:56
URL: http://www.susannep.blogspot.com/

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0