SSSSS

Jag fick akupunktur igår!
och jag har aldrig nånsin tyckt så fruktansvärt synd om mig själv.

Först stack människan in en massa nålar överallt.
Smärtnivå mindre märkbar.

Och sedan snurrade han på dem.
Smärtnivå desto märkbarare.

Och jag började grina. Och frågade om han skulle vrida på dem många gånger till.
- Nej, en gång till efter halva tiden bara. Vi ses om en kvart.
Sedan släckte han lyset, stängde dörren och gick.
Sen fick jag ligga där.
Och grina.
Och mobilen ringde.
En gång.
Två gånger.
Tre gånger.
Och mellan gångerna kom det sms.
Och jag ville bara ställa mig upp och svara och dra ut dom satans nålarna och fara hem och pussas.
men, som det gullebarnet/smöraren/ordentliga skolflicka jag faktiskt är, så låg jag kvar där i tystnad och lipade lite till.
Sen kom gubben igen.
-Måste du vrida på dom igen?
-Ja, tyvärr. Gjorde det mycket ont?
-Mm.. gör det inte igen!
-Jo, men ta ett djupt andetag så ska jag göra det så fort som möjligt.
och Sandra började lipa igen och gubben började snurra och ha sig.
-Se, det gick väl bra detdär! Vi ses om ett tag igen.
Så gick han igen.
och jag fick ligga där i ytterligare 87 evigheter.
Tills han kom och berättade att jag skulle dit igen på tisdag.
yes.
jippi.
jahoo.


Kommentarer

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0