En busstur

Förlåt alla som satt på bussen idag. Förlåtförlåtförlåt! Jag ska aldrig mer ( och jag menar verkligen ALDRIG mer ) fylla på busskortet påväg till skolan. Jag trodde det skulle gå ganska smidigt. Liksom lägga fram pengarna, hålla upp kortet, knappa på en knapp eller två och sedan klart. Men nono, inte det inte. Antingen var gubben bakom ratten senil, gaggig och glömsk eller så var han precis som vi andra; morgontrött. Gör så. gör det igen. Eller, nähä. Okej, men gör så. Stoppa dit. Ska du ha barnbiljett? Okej. Men nu förstår jag inte. Jaha. Sådär ja. Eller nej. Vänta nu..
Jag skämdes. Ja, jag skämdes nåt fruktansvärt över att stå där fram och vara en stoppkloss och le ursäktande som en nedra tönt emot alla kommunala resenärer som förmodligen ville gå fram och döda mig precis där och då.
Tack Gud för att det inte fanns några slagträn eller pistoler i bussen vilket gjorde att jag fortfarande är i livet. Eller (ifall det nu fanns såna) så tack för att ägaren till dessa inte hade tillräckligt häftigt temperament.


Kommentarer
Postat av: Tiger

Usch vad jobbigt ._. Hoppas allt löste sig ganska fort i alla fall! Fin blogg förresten :)

2008-09-13 @ 00:00:02
URL: http://atompop.blogg.se/

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0