Vi lever!

Idag är det den elfte September och vi har gått över tiden. En hel dag! Vi skulle ju egentligen inte alls leva nu. Men jag känner mig då högst levande. Visserligen lite seg och sådär, men jo, nog tusan är jag levande alltid. Eftersom att jag aldrig hört talas om döingar som sitter och ögnar igenom bloggar i brist på annat, så jag gissar att ni också överlevt. Gratulerar!
Alltså, visst är det sjukt? När man tänker på det liksom. Att hela jorden med mänsklighet och faderullan bara skulle dö?Sugas in i ett svart hål och bara D-Ö? Och allt detta pga några skalliga Schweiziska farbrödrar i vita rockar och skyddsglasögon?
Nejni, fy..
Men jag har tänkt på en sak. Om man visste att det verkligen var sant, att det skulle bli jordens definitiva undergång imorgon, vad skulle man göra? Okej, jag vet att många skulle svara 'säga förlåt till alla jag nånsin varit dum emot' eller 'jobba för en sista världsfred' eller nånting annat heroiskt. Men jag menar ärligt, på riktigt! Jag kan då säga att jag INTE skulle ödsla mitt sista dygn på att ringa runt till halva befolkningen och be om ursäkt för att jag råkat stöta till dem i matkön eller möjligtvis skrattat när någon sagt nånting vid fel tillfäll för att sedan upptäcka att det tog hela dagen och att jag bara har två meningslösa minuter kvar att leva. Visst, jag skulle dö som en godhjärtad kvinna med djup sinnesfrid och harmoni i själen men jag menar.. va? Jag tror inte att det hjälper varken mig själv eller någon annan när vi väl ligger där.
Nej, vet ni vad jag skulle göra? Ärligt! Jag skulle vilja hitta på en massa störda, helknäppa grejer. Ni vet såna där saker som man bara inte gör just för att det är helt knäppt och kanske tillochmed dumt. Asså typ kleta in Göran Perssons flint med kaviar, sno Posh's stilettklackar eller kanske vaxa Bin Ladins vader. Jag menar, nog tusan skulle jag dö som en lyckligare människa med betydligt mer harmoni i kroppen om jag har skrattat konstant i ett helt dygn än ifall jag ska sitta i telefonkö i 23 timmar och 58 minuter och sedan läsa en rolig historia ur någon bok för att få mig ett sista skratt innan jag dödens dör!
Jag vet, jag är en självisk människa. Förlåt.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha ungefär så känner jag med, promenaden mellan jobbet och hemmet är all egentid jag har med.. Får försöka skaffa mig mer egentid.. Vet bara inte hur, än. :)



Ha det gött! Kram/Johanna

2008-09-11 @ 23:45:30
URL: http://www.bicini.se
Postat av: Hedvig

haha jag älskar ditt sätt att skriva :):) det är verkligen fångande och man får sig alltid ett riktigt gott skratt när man kikar in här. gillar din självironi. hit kommer jag tillbaka!

2008-09-13 @ 01:10:27
URL: http://headvig.blogspot.com
Postat av: ewe

haha, det går fan inte att inte skratta när man läser din blogg. det tål att sägas igen; i love it! :D

2008-09-13 @ 09:59:37
URL: http://ewep.blogg.se/

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0