pyttipanna?


1. är du ett stort fan av skolans pyttipanna?
2. tycker du illa om folk som inte tycker om skolans pyttipanna?
3. blir du irriterad när folk klagar på skolans pyttipanna?
har du svarat ja på minst en av ovanstående och dessutom har aggressionsproblem, så snälla, för allas bästa, sluta läs! Det är så mycket som jag inte har hunnit med i livet ännu och vill gärna hinna leva ett par år till innan jag blir ihjälslagen av nån galen pyttipannadyrkare.
För helt ärligt, jag fattar inte grejen med pyttipanna (vi pratar alltså om den som serveras i vår skolmatsal). Helt ärligt, äcklighetsfaktorn på den maträtten är typ som tre giraffer ovanpå varandra (dvs väldigt hög). Tänk bara på namnet 'pytt i panna'. Vadå pytt i panna? Vad ÄR en pytt förresten? Finns det ens ett ord som heter 'pytt'? Namnet är ju helt vilseledande. Ända anledningen jag kan komma på till att det heter som det gör är att snillet som uppfann det fantastiska maträtten inte trodde att folk skulle våga smaka hans utsökta husmanskost om han döpte det till vad det egentligen är, 'gegga på plåt'. Det är faktiskt precis vad det är. Potatisen är helt mosig och det ligger i en enda sörja på en stor plåt. Inte fasen är det någon pytt i någon liten panna det inte och att låtsas något annat är ju rena förnekelsen.
Den som utrotar pyttipannan från skolmatsedeln ska jag peronligen bjuda på en jordenruntresa samt ägna all min kvarvarande tid i livet till att tillbe och hedra. punkt.

Kommentarer
Postat av: jazzi

sv: aadå :o

hehe , vi har aldrig fått pyttipanna i skolan så jag har ingen åsikt om den ;D

2008-09-09 @ 15:53:16
URL: http://jazzi.blogg.se/
Postat av: Andréas

Vi får inte vanlig pytt i panna utan ofta någon deluxe version typ "krögarpytt" - vad fan nu det är för skillnad?



nej nu ska jag ner på 7 eleven, helt galet sugen på något gott. Nyss käkat våfflor med vaniljglass..



Vad händer ikv, vet du om det är något bra på tv?



/a

2008-09-09 @ 18:29:32
URL: http://alltomandreas.blogg.se/
Postat av: ewe

jag ska göra allt i min makt att försöka eliminiera "pytt i pannan"!

2008-09-09 @ 19:30:36
URL: http://ewep.blogg.se/
Postat av: Marica

Skolans mat är väl så där. Men dra inte alla pyttipannor över en och samma kam. Visa restauranger gör gudomligt god pytt. Och jag älskar Felix´s egna krögarpytt. Mumma

2008-09-09 @ 20:13:20
URL: http://chaelas.blogg.se/

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0