Fredag den 28:nde

Det har inte varit min dag idag. Iallafall inte från kl 14. 
okej, det var två timmar sen så vi tar om det: 
Det har inte varit mina två timmar idag då. Eller nåt. Lyssna bara på det här;
Efter att ha strosat omkring på stan en stund så sa jag tack och hej till Johanna och Olivia och snabbade mig ner till bussen. Vid palladium var det halt. Väldigt halt. Som de flesta andra sextonåriga människor så har jag inte broddar på mina skor. Hala skor och hal is är inte klockren kombo. Jag halkade alltså. Japp, jag druttade på rumpan. Självklart skulle  tre killar i tjugoårdåldern gå förbi. Självklart skulle dom se mig. När jag ställt mig upp, fått ur mig ett litet 'hehee, oops' och börjat skynda vidare så kollar en av åskådarna på mig och säger "ingen fara". Vadå 'ingen fara'? Jag fattar liksom inte? Vad menade han med det? varför skulle det vara någon fara med honom när det var jag som hade ramlat och jag som var rödare än en brandbil? Brukar man inte fråga hur det gick med den som ramlat istället för att berätta att man själv mår bra?
Aja, eftersom jag var sen till bussen så hade jag inte tid att stå kvar och tänka på hur mycket jag ville skjuta mig själv, så jag skyndade vidare. När jag kom ner till övergångsstället såg jag att bussen precis var påväg ifrån hållplatsen. Jag vinkade och log mitt smörigaste tyck-synd-om-mig-jag-har-missat-bussen-leende. Busschaffisen ville tyvärr inte låta sig charmas utan kollade surt tillbaka och skakade på huvet så att rynkerna fladdrade. Röd som en brandbil och sur som en citron vräkte jag ur mig ett 'fitta'. Inte menat till surtanten bakom ratten (eller jo, kanske lite) men mest för att jag inte orkade gå hem. Iallafall så råkade två tanter höra min groda. När dom gått förbi och var sisådär en meter framför så vänder sig den ena och viskar (eller det var nog menat som en viskning iallafall): "usch, så osmakligt". Jag visste inte om jag skulle sätta mig på trottoaren och lipa litegrann (jag menar, jag var ju redan blöt i baken så det spelade ju som inte så stor roll) eller om jag skulle gå fram och dra ur löständerna på tanten. Var det sura-tanternas-dag idag, någon som vet?
Jag övervägde iallafall att springa in och hänga mig i en gardin inne på hemtex. Sedan ångrade jag mig och började traska hem.

Kommentarer
Postat av: emma

hahahaha, ursäkta men det såg lite kul ut. du blev inte precis glad när hon bara fortsatte köra :b

2008-11-28 @ 16:10:36
URL: http://emmaabergstrom.blogg.se/
Postat av: emma

sv: haha, jaa verkligen!

tack :)

2008-11-28 @ 16:27:04
URL: http://emmaabergstrom.blogg.se/
Postat av: Annie

hahahahah, kan bara tänka mig sandra minen på den här dagen, fan va skoj :DDDD

haha, trevligt helg bruden ;DDDD

2008-11-28 @ 18:42:50
Postat av: caroline

tack så mycket! :)

2008-11-28 @ 21:41:21
URL: http://carroback.blogg.se/
Postat av: ewe

hahaha, jag tycker synd om dig bruden. <3

2008-11-29 @ 14:10:22
URL: http://ewep.blogg.se/
Postat av: carro

vilken lyckad dag !!

2008-11-29 @ 18:15:41

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0