Sol, någon?

Jag bara undrar; var är solen och värmen nånstans? Inte är den utanför mitt fönster iallafall för här är det bara regn, grått och en ful gammal lekpark. Egentligen är den väl inte fulare än någon annan lekpark antar jag men den ser bara tragisk och övergiven ut i det här vädret..
Kan väl säga att det känns helt okej att lämna det här i ett par dagar och fara till Kreta och försöka ordna till en synbar bränna istället. (Eller, iallafall bli lite röd om kinderna?) Bara en vecka kvar nu :) Bara för att jag sitter och säger såhär så blir det väl självklart regn och åska hela veckan och jag kommer hem ännu vitare än jag redan är. Men isåfall får vi väl sitta inomhus och titta i gästböcker från tidigare hotellbesökare och försöka föreställa oss det fina vädret som dom har skivit om, och hur varmt och skönt det är i vattnet och hur synd det var om dem eftersom att de råkat bränna sig lite på axlarna av den starka solen. Ojoj, det måste ha varit hemskt att ha så fint väder när man är på solsemester! Dom hade ju inte kunnat veta att solen skulle skina hela dagarna och hade dom vetat det så skulle de självklart ha packat ner mer solkräm. För vem vill få en rodnad på axlarna liksom? Det måste ju vara outhärdligt..
Sen går det ju alltid att förvränga sanningen lite också, ifall man får för sig att själv skriva och berätta om sin semestervecka. "Vädret har varit kanon och jag är helnöjd med hela veckan. Den hade omöjligt kunnat bli mer lyckad." Jag menar, allt är ju relativt?

Kommentarer
Postat av: Cliss

Du har varit på Kreta alltså :)

2008-09-30 @ 15:48:15
URL: http://clissmaster.bloggagratis.se/

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0