31/1

Det bor bara gamlingar i vår trappuppgång.
Tror jag.
Och man kan lätt missförstå det här med gamla människor, att de skulle vara genomförstående och fridfulla.
Ta åt sig av kritik, kanske få dåligt samvete.
Men, jag är tveksam. För igår när jag skulle ner till tvättstugan satt två slarvigt skrivna lappar på bokningslistan.
De löd:
-HALLÅ!!! Det var inte städat när jag skulle tvätta! Någon har inte gjort rent efter sig!!!!
-Okej. Hm vänta, låt mig skriva upp det i min osynliga anteckningsbok...

Och jag kan inte hjälpa det, men tanken på att två gråhåriga tanter med rullator har skrivit det här, gör mig lite småfnissig.
Faktiskt.


Kommentarer

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0