Varje liten sak som du gör, får mig att förstå att en vän som är så, är det finaste någon kan få

Jag kan knappt trycka ner tangenterna ordentligt.
Och jag skakar som en tok.
Jag och Ida har nämligen varit och tröttat ut musklerna på Energihuset.

Apropå träning, så kan jag passa på att berätta om när vi var på yoga förra veckan.
Två nybörjarfjollor som ska gå på yoga, man hör ju redan där att det kommer gå snett.
Hur som helst, det börjar hyfsat. Vi hänger med någorlunda, småfnittrar lite då och då,
men begår inga större synder.
Skönt.
Bra.
Över förväntan.
Och hon som pratar har den lenaste, försiktigaste röst jag har varit med om.
Som om hon druckit motsatsen till whiskey ungefär.
Hon viskar fram hur man ska andas och sträcka sig och gå och allt vad det var.
Jag lessnar efter cirkus 10 minuter.

Sedan ska man börja ta "två aktiva steg framåt".
Aktiva?
Vadå aktiva?
Det är ju bara två vanliga kliv liksom?
Ja, iallafall, passet fortsätter och harmonin fyller rummet.
Nästan.

Sedan ska vi lägga oss på rygg.
Med fötterna rakt upp och knäna böjda i 90 grader.
Som att man ska krysta ut en unge ungefär, fast lite hurtigare.
Vi börjar skratta.
Men kan behärska oss hyfsat,
vi är ju för tusan på yoga.
Sedan ska man ta tag i fötterna.
Och för någon med min vighet, går det sisådär.
Varenda rörelse får det att knaka och jag ångrar verkligen att jag inte varit mer för det här med stretching.
Vi skrattar ännu mer.
Och när vi ligger där, och kämpar emot skrattattacken som är på ingång,
så tjatar mjukisrösten där framme om att komma ihåg att andas.
Vilket är helt omöjligt.
Sedan ska vi pressa knäna ner i armhålorna.
Och bresa.
Och andas.
Och inte skratta.
Och sen ser man alla andra ligga med fötterna i luften och pressa på,
och allt är bara så komiskt att man vill dö.
Och garva sönder.
Men sedan, som pricken över i:et, säger lenisen:
- Och så andas vi lugnt och pressar lite till. (det gör alltså riktigt jävla ont nu!!!!!!) Den här ställningen kallas för "Det lyckliga barnet".

Då brast det för de två lyckliga barnen längst bak.


Kommentarer
Postat av: Emilia H

Sv: Ja det blir fjärilen! =)



Btw, det verkar vara kul med yoga... ;)

2010-09-14 @ 11:20:35
URL: http://holmlundemilia.blogg.se/

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0