s-t-r-e-s-s

Tar jag bussen ifrån Svedjeholmen 14.15 och har körlektion inne i stan 14.55 bör det vara ganska lugnt med tid, kan tyckas.
Men icke.


Busschauffören börjar med att fräsa åt mig att trycka kortet ordentligt mot den lilla knappen.
Förlåt då, surgubbe. Jag känner redan hur jag hatar honom.
Sedan, när vi kommer in i Hörnett, så står en lastbil och blockerar korsningen vi ska åka igenom. Chauffören tutar. En gång, två gånger, tio gånger.
Ingen reaktion.
Sedan skriker han något på jallajallaspråk och slår i ratten. Då tittar en gammal gubbe fram bakom lastbilen och kommer för att prata.
- DU MÅSTE FLYTTA PÅ DIG! JAG MÅSTE FRAM!!!
- Jag kan inte, det går inte.
- DU MÅSTE! NU FLYTTAR DU DIG!
- Du kan väl backa?
- ÄR DU HELT DUM? JAG KAN INTE BACKA, DET ÄR JU MINST 50 METER!
- Jaha, men jag kan inte göra nånting iallafall..
Bråket fortsätter och det slutar med att busschauffören ringer polisen.
Efter 20 minuter kommer polisen. Vid det laget har två stycken lämnat bussen för att ta sig in till stan på andra sätt, och tanterna längst bak har börjat tjattra om att dom faktiskt skulle till arbetsförmedlingen och det här var skandal.
Polisen kommer.
En sandningsbil kommer.
Det händer ingenting.
Så ännu fler tar upp sina telefoner och börjar beklaga sig över samhället och vädret och snön och allt annat.
Det är ju så synd om dem, de hade ju faktiskt tänkt gå till arbetsförmedlingen. Dessutom är tvättkorgen full, när ska dom hinna tvätta? Kvinnor i 70årsålderna har ju förmodligen ett väldigt fullspäckat liv?
Bråttom bråttom liksom.
IQgubben till busschauffören går ut ur bussen.
Vägrar backa.
Jag tittar på klockan, min körlektion har redan börjat.
Helvetes gubbsatan.
Tillslut, när polisen övertalat honom, så kommer han tillbaka, muttrar och börjar backa.
Jag undrar om han tycker att det kändes värt att stå där i 40 minuter bara för att inse att han vid det laget blivit illa omtyckt av varenda människa i bussen och ändå inte skulle få komma fram i korsningen.

Känns ju onödigt att backa på en gång, när man kan dra ut på det liksom.
Idiot.








Kommentarer
Postat av: erika

hahaha, så jävla underbar blogg sandra!

2010-02-10 @ 17:47:44
URL: http://erikav.devote.se

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0