Bakdags!

Caroline och Dessan har gått lös med bakning nere i köket.
Jag vet inte om jag är sådär jätteoptimistisk inför smakprovningen.
- Går det bra?
- Nej, jättedåligt. Vi råkade bränna smöret så det smakar lite starkt.
- Jaha.. men det går nog bra ändå.
- Nu är smeten klar iallafall.
- Men ni har ju inte satt på ugnen?
- Oops, det glömde vi.
De sätter igång ugnen.
- Jag tror ni glömde smörja plåten med..
- Fan också, det gjorde vi nog.. Och smeten smakar jättekonstigt, smaka!
Jag smakar.
- Hehe oj, den var ganska... stark. Men det blir nog bra när den har varit i ugnen.
- Mm..
Jag smakar igen, för den smakar verkligen starkt.
Beskt.
- Alltså, hur kan den smaka så starkt? Vad har ni i egentligen?
- Jag vet inte, det är nog smöret. Fast.. sen råkade vi hälla i två matskedar bakpulver, så det kanske är det..

Alltså det där kommer inte ens bli en kaka.
Det kommer bli en bomb.
En bakpulversbomb.
Och mormor kommer bli ledsen över att ugnen är förstörd,
stackars mormor.

Kommentarer

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0