BLOGGAR

Jag tycker om att läsa bloggar.
Särskilt när man hittar saker att störa sig på.
Idag har jag hittat två saker.
För det första är det människor över 30 som skriver som en tolvåring jag irriterar mig på.
Jag fattar inte grejen med "Å nu ska ja oxå gå te hon mä den lr så få ja gö nå annat iställe X)"
Det är inte coolt.
Det är inte inne.
Det är inte ungdomligt.
Det luktar bara väldigt mycket 40årskris.

och den andra roliga saken är folk som sätter in en massa engelska ord överallt.
Alltså där man aldrig någonsin skulle sätta in dem i ett vanligt samtal.
Idag tillexempel så hamnade jag hos en tjej som skrev boyfriend i varenda mening. Inte my boyfriend eller så, utan bara boyfriend.
"Fan vad jag saknar boyfriend nu när han är på jobbet"
Varför kvinna, varför?
Jag hoppas att boyfriend jobbar som språklärare så han kan lära dig lite grammatik.


Kommentarer
Postat av: ewe

gud vad jag håller med dig till 100% där! :B

2009-06-04 @ 16:59:23
URL: http://ewep.blogg.se/
Postat av: Seb

Bara för att du är så mogen Sandra, not! :D

2009-06-04 @ 20:43:36
Postat av: Majoren!

Här var man petig, rassist...

2009-06-06 @ 17:10:57

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0