LOKALVÅRDAREN SANDRA

Att damma rena fönsterbrädor, torka blanka golv och putsa skinande datorskärmar hela dagarna sätter tydligen sina spår.
För idag, när jag kom hem och såg mitt eget kaosartade rum, så brann det.
Och då har ett stökigt rum varit min verklighet i 17 år.
och jag har varit nära till tårarna varenda gång någon påpekat att jag kanske borde plocka undan.
för "jag gillar det stökigt"

men idag gick det inte längre.
Idag var nog lite av The D-day.
Ja, jag storstädade i närmare två timmar.
Inga uppehåll.
Inga kafferaster.
Slit och damm och helvetesskap i 120 minuter.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Det kallas arbetsskada. Efter några månader som lokalvårdare började jag städa upp på offentliga toaletter... så du vet vad du har att vänta... haha

2009-07-30 @ 18:15:18
URL: http://levaflock.blogg.se/

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0