WELCOME LEGAL LIFE

Jag har varit en ohederlig människa.
Nästintill kriminell skulle man nog kunna säga.
För jag har åkt buss i ett halvår med ett busskort som jag egentligen inte skulle ha tillgång till.
och på så vis sparat en massa pengar.
Och slösat på andra människors istället.. Samhällets pengar skulle man nog kunna säga.
Ja, jag har varit en lat, snål flickspoling som har snyltat av kommunpengarna och jag har njutit av det.
Känt mig rätt så tillfreds med mig själv.

MEN, tyvärr måste jag nog tillägga, fick detta ett slut idag.
En röd lampa och en busschaufförs "Du får säga till din klassföreståndare att byta ut det där" avslutade min kriminella bana. (och förövrigt mitt liv som tät)
Så nu ska jag alltså bli en hederlig bussåkare som lägger pengar på kommunaltrafik.
Fyfan, vad tungt det känns.

Kommentarer
Postat av: Hanna

FIn blogg =)

2009-08-28 @ 13:45:25
URL: http://litetkakmonster.blogg.se/

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0