orientering

Om jag någonsin, någonsin, någonsin haft en endaste liten önskan eller dröm om att en dag bli ett orienteringsproffs så är den drömmen definitivt krossad nu. Eller nej, den är inte krossad. Den är liksom söndermalen och nedbruten och föralltid raderad från mina sinnen.
Ja, det var alltså orientering vi sysslade med efter vårat 78 timmar långa hål. Jag har två versioner av den trevliga vistelsen i skogen:

Version 1:
Jag och Emelie svävade fram mellan träden och stämplade våra stämpelkort i farten. Det var en ren fröjd att springa runt i den trevliga skogen hand i hand. Vi hittade varendaste kontroll på en gång eftersom att vi är såna underbarn på att läsa kartor och hann tillochmed ner och sätta oss och ta en fika nere i stan innan idrottstimmen var slut.

Version 2: Vi letade efter kontroll 10 i en halvtimme och provade typ alla vägar som gick att prova. Vi hann med cirkus 567 olika svordomar och uttrycka vårat delade hat mot orientering ungefär lika många gånger. Tillslut kom Annie och Lovisa och berättade att 10an var långt borta och att vi lyckats springa förbi och missa både 10an och 11an. När vi lyckats stämpla det som skulle stämplas blev de till att springa fort som fasen tillbaka för att hinna med bussen.

vilken ni vill tro på är upp till er.

Kommentarer
Postat av: Marica

Usch. Gillade aldrig orienteringen i skolan men tyckte om att läsa kartorna så det blev alltid min uppgift när det var dags för springa i skogen och se dumma ut dagen. :P

2008-09-23 @ 15:12:47
URL: http://chaelas.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Usch allt som har med löpning och kartor är inte riktigt min grej =S

2008-09-23 @ 20:30:18
URL: http://quickflash.blogg.se/
Postat av: Me

Haha, men ni kunde ju börjat orientera snabbare isåf och då kunde ni ju typ tagit alla kontroller och sen sluppit orienteringen i framtiden.

2008-09-23 @ 23:56:15

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0