fredagsgåta

Vad är det som är 168 cm långt, har en proppfull handväska på axeln och gräver sig i rumpan?
svar: Jag

Innan ni tar mig för värsta sortens snuskhummer och überpervo så måste jag få förklara mig och här kommer det:
Jag antar att alla tjejer (och kanske även killar, vad vet jag?) någon gång har burit ett par jeans av den tajta modellen. Ja, jag trodde väl det. Då vet ni förmodligen också att hipsters eller 'tant-trosor' inte är någon höjdare att ha på sig under. Idag var en tajt-jeansdag vilket resulterade i att det kändes som en oerhört bra idé att ha på mig ett par spetsisar. Helt galet vilken bra idé, tyckte jag. Kanten syns inte och dom är hur sköna som helst. 2 rätt av 2 liksom. Vad jag dock inte hade räknat med är att dom inte blir så sköna om dom hamnar snett, vilket dom självklart gjorde när jag var påväg ifrån parkskolan. Påväg ut från skolan envisades folk med att gå bakom mig hela tiden så jag fick liksom aldrig något läge att riktigt rätta till mina skavande underkläder. Men då fick jag en snilleblixt och tänkte att det var en smart idé att ta första trappan ner, så skulle jag kunna fixa ordning det lilla problemet helt utan publik. Sagt och gjort, jag gick nerför trappen och när jag kom ut ur dörren så skulle jag rätta till trosorna. Det var lite svårare än jag hade tänkt mig och därför gick det inte så smidigt som jag hade hoppats. Istället hör jag en röst bakom mig när jag förtvivlat och krampaktigt står och försöker få tag i troskanten genom jeansen bak i ändan.
-jaha, här står du och..
helveeeete vad pinsamt, tänkte jag och såg framför mig hur jag framöver skulle bli igenkänd som rumpgrävaren Sandra. Efter att ha tänkt nejnejnej sisådär 400 gånger och övervägt idén att emigrera till antarktis så vände jag mig om. Där står Robin. Robin av alla människor! Efter ett eeeh, hej. hehe, alltså mina trosor. hehe. eeh så insåg jag att jag inte kunde snacka mig ur det faktum att han för all framtid kommer tänka på mig när han ser den där trosskyddsreklamen på tv. Ni vet den där med hon som lyssnar på musik och gräver sig i skrevet när några killar kommer in? Åh, hemska tanke. Jag snabbade mig iallafall iväg och det jävligaste var att jag inte ens hann fixa ordning trosorna. Jag gick bara hem och ville dö. Behöver jag säga att jag inte försökte få ordning på trosorna någon mer gång på hemvägen?

Kommentarer
Postat av: Marica

Men guuuuud vad pinsamt. Jag vet inte vad jag ska säga... Hoppas att den där robin åker på kortvarig minnesförlust eller något. ;)

2008-09-05 @ 15:59:49
URL: http://chaelas.blogg.se/
Postat av: Jenny

äh, shit happens, inte vårt fel att trosor kan vara konstiga. Dessutom är det inte sällan man ser killar med handen vid baken.

2008-09-05 @ 17:43:54
URL: http://metrobloggen.se/revival
Postat av: cassandra

haha jag säger bara, du är inte ensam vännen! :) :)

2008-09-05 @ 19:26:29
URL: http://myhurricane.blogg.se/
Postat av: jazzi

sv: hah okej ;D men alla kan ju inte tycka om den

oh , otur lixxom :/

2008-09-05 @ 20:16:54
URL: http://jazzi.blogg.se/
Postat av: jazzi

sv: hah okej ;D men alla kan ju inte tycka om den

oh , otur lixxom :/

2008-09-05 @ 20:20:44
URL: http://jazzi.blogg.se/
Postat av: jazzi

sv: ah.. men alla kan ju inte tycka samma så ;D

oh.. pinsamt eller vad :o men du överlevde ju så ;D

hah , om det här är andra jag skickar sen är det för att jag tror din blogg inte tycker om mig eller något x)

2008-09-05 @ 20:21:58
URL: http://jazzi.blogg.se/
Postat av: Anonym

killar skäms inte för att stå och gräva sig mellan benen när dom står bland folk, men vi tjejer får inte rätta till trorsor, haha wierd (:

2008-09-05 @ 23:50:34
URL: http://hannahnorbeerg.blogg.se/
Postat av: Andréas

Haha jag som första kille till att skriva här kan säga det iofs är ganska oporrigt (vanligtvis iaf?) när en tjej gör det men å andra sidan inte hela världen. Särskilt som vi killar gör det för jämnan med våra boxershort som antingen gör att det blir sjukt varmt eller som glider upp och bulkar sig vid låren.

Men tyckte din liknelse med den aningens pinsamma reklamen på tv var rätt skoj, kan se det framför mig (: haha



är robin någon speciell då?^^



/a

2008-09-06 @ 04:58:05
URL: http://alltomandreas.blogg.se/
Postat av: emma

sv: HAHAHA SANDRA! 8)

2008-09-06 @ 15:01:33
URL: http://emmaabergstrom.blogg.se/
Postat av: Jnn

jag dör, jag skrattar seriöst ihjäl mig, jag ser hela scenen i huvudet och dör snart xD vilken Robin var det som fick äran att se detta trauma?

2008-09-09 @ 16:43:44

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0