fel bakdag..

Jag hade verkligen bestämt mig imorse. Idag, tisdagen den nionde december 2008 skulle jag vara en nyttig kvinna. Jag skulle inte äta minstaste minstaste minililla onyttighet. Ett stort framsteg i mitt liv, tyckte jag.
MEN, vad tror ni min käraste Jessica gör?
Skriver en fin dikt om vilken stark människa jag är som orkar stå emot alla chokladimpulser?
Nej, människan bakar pepparkakor!

alltså vadå? Jessica bakar aldrig. ALDRIG. Never. Ingen dag om året. Nej, hon bakar verkligen inte. Jag visste inte ens att hon kunde baka. Varenda gång jag får sockersug så ber jag människan (på mina baraste knän, såklart) att visa sina bakkunskaper. Jag kräver inte ens en gourmettårta eller nånting, utan bara en liten ynka fjuttig kaka. Men nejnejnej, hon vägrar för inte kan hon baka heller. Och inte vispa. Och sen orkar hon inte leta fram nåt bra recept heller.
Jag får alltså fixa ett sätt att höja min (OCH HENNES!!) blodsockernivå själv. Varje gång. Varendaste jäkla gång!

Men nu, när jag för en gångs skulle bestämmer mig för att leva i sockercelibat i en dag eller två, DÅ passar det sig minsann alldeles utmärkt att baka.


-


förresten så blev dom brända.

Kommentarer
Postat av: ewe

helt galet, jag skulle också vara nyttig men vad gör mamma?! hon bakar två sorters kakor och ber mig provsmaka, :o

2008-12-09 @ 21:45:14
URL: http://ewep.blogg.se/
Postat av: Cliss

Hahaha....du har det inte lätt, men nu vet du att hon kan baka iallafall ;)

2008-12-10 @ 21:03:54
URL: http://clissmaster.bloggagratis.se/

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0