Stockholm

Klockan är 00.45 och jag kom just hem från 'a night in the capital'. Kvällen har ungefär bestått av att åka tunnelbana, glo på flåsande människor i alltför tajta byxor och äta världens största morotskaka. Blev dock ingen tripp till kungsträdgården och the voice, men det är som det är. Man kan inte få allt här i världen :) Jag överlevde ändå och hade det faktiskt rätt så trevligt. 
Måste säga att 'the grej of the day' inträffade när vi satt på tunnelbanan hem. Det var en hel del folk som skulle pallra sig hemåt och därför var det rätt fullt på tunnelbanan vilket resulterade i att jag fick sätta mig bredvid en arabman. Eftersom att jag inte är rasist av något slag så tänkte jag väl inte så mycket mer på det utan jag satte mig snällt ner på min plats. Och vad tror ni snubben gör? Jo, det ska jag berätta. Han tar upp sin mobil, knappar runt i några sekunder och sedan börjar telefonen spela nån slags jallajalla-arab-kebab-musik av värsta sorten. Det roliga var att han inte alls hade råkat trycka på den av misstag eller sådär, utan han höjer volymen, lägger upp benen vid fönstret och sätter munnen emot hålet där ljudet kommer ut. Sedan börjar han göra flåsliknande ljud i takt till den svängiga musiken och verkar helnöjd. Ojoj, ibland önskar jag verkligen att jag var duktigare på att hålla mig för skratt.. Det var inte det enklaste kan jag tala om.
Kan tala om en annan sak också, och det är att den lilla röst jag hade tidigare idag nu i princip är helt borta. Anstränger jag mig riktigt mycket så kan jag få fram något hest, gnälligt ljud. Det finns dock inga garantier för hur ljust/mörkt ljudet blir utan det kan skära sig rätt rejält och jag kommer osökt att tänka på en finnig tonårspojke i målbrottet. Det fattas bara en skäggstubb så lovar jag att ni inte skulle se någon skillnad.
Imorgon ska kusinvitamin bekräfta sin kristna tro, kan ju bli en upplevelse det också..
Godnatt från den stumma målbrottspojken!

Kommentarer
Postat av: emma

tack! :D:D nej inte alls. din är superfin den med :)

2008-08-17 @ 10:43:46
URL: http://emmaabergstrom.blogg.se/
Postat av: Anna

vilken fin bakrund du har! ;)

2008-08-17 @ 13:05:49
URL: http://heythereanna.blogg.se/
Postat av: Becka

superfin layout!



With love / B

2008-08-17 @ 19:50:17
URL: http://mynameisbeckaa.blogg.se/
Postat av: Sara

Väldigt snygg layout på din blogg, jättefin bild högst upp! Trsit när ens Vän(?) åker bort så länge.. usch! Hoppas du blir lite gladare snart.

2008-08-19 @ 10:42:34
URL: http://ullna.blogg.se/

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0