suck

Det är fyra dagars frihet kvar. FYRA YNKA DAGAR! Kalla mig nörd utan liv (vilket sorgligt nog är ganska sant) men jag har räknat ut att det är mindre än 106 timmar tills vi börjar skolan. 106 timmar! Vad hinner man på det? Typ duscha 212 gånger, eller träna 53 träningspass eller läsa en halv "stäppvandringen". För er som inte är insatta så kan jag meddela att stäppvandringen är en tjock, ful bok som står i våran bokhylla. Skulle ge mig på att läsa den en gång för länge sen. Och ja, det gick väl rätt så bra (dom första två sidorna, sedan la jag igen boken för att aldrig någonsin öppna den igen!). Jag undrar verkligen vad man tänker när man skriver en sån bok. Texten är verkligen minimal och framsidan ska vi inte ens prata om. Jag blir nästan tårögd när jag tänker på den där fula framsidan med några kullar, ett indiantält och lite djur på. och vad är det för namn egentligen? "Stäppvandringen". Hur är man funtad om man tycker att en sån titel är tilltalande och lockar en att läsa? Jag hoppas att päronen inte köpte den själva utan fick den i present av nån faster eller gammelmorfar eller nånting och helt enkelt var för snälla för att säga 'tack men nej tack'. Tanken på att dom faktiskt har gått in i en bokhandel och KÖPT stäppvandringen av egen fri vilja gör mig nästan mörkrädd! Vart är världen påväg?


Kommentarer
Postat av: Anna

jag skulle bara säga att jag läst stäppvandringen coh jag håller med om att det är en extremt tråkig bok men har du läs de första böckerna i serien för de är facktiskt bra. Plus att den heter nog stäppvandringen eftersom allt de gör i den extremt tjocka boken är att vandra över en stäppX)

2008-09-23 @ 21:49:03

Gör mig glad med en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0